15 лютого 2013 р. на базі ДНЗ (ясла-садок) «Золоті зернята» Глевахівської
селищної ради відбувся постійно діючий семінар-практикум для інструкторів з
фізичної культури та вихователів ДНЗ з теми: «Фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному навчальному закладі».
Під час
семінару-практикуму вихователь-методист ДНЗ, Соловйова С.М., ознайомила
присутніх з нормативно-правовим забезпеченням та методичними аспектами
фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ. Завідуючою Федосєєнко Г.І. було
висвітлено питання оптимізації рухової активності дітей дошкільного віку.
В ході
семінару-практикуму вихователь-методист Соловйова С.М. наголосила на тому, що заняття
з фізичного розвитку – це основна форма фізкультурно-оздоровчої роботи в
дошкільному навчальному закладі. Інструктор з фізичної культури Чайкіна Н.В. поділилися
з присутніми досвідом роботи з питання «Формування фізичних якостей, навичок
володіння основними рухами, руховими
діями у дошкільнят».
Учасникам семінару-практикуму було запропоновано
перегляд сюжетного заняття з фізичного розвитку в молодшій групі «Зоопарк» та
традиційне заняття з фізкультури в старшій групі. Після обговорення, педагоги
із задоволенням прийняли участь у практичному
навчанні основним рухам.
На завершення
семінару-практикуму методист райметодкабінету Іліч О.Г., провела анкетування
педагогів з теми: „Навчання дітей
основним рухам” та презентувала програмно-методичну літературу з
фізичного розвитку дітей дошкільного віку.
Рекомендацій:
1.
1. В організації фізкультурно-оздоровчої роботи в
дошкільному закладі дотримуватись нормативно-правових документів. Зміст
фізкультурно-оздоровчої діяльності в дошкільному закладі в межах Базового
компонента реалізувати через програми та навчально-методичне забезпечення, що
затверджується МОНмолодьспорту України. Постійно.
2. 2. Ефективність фізичного розвитку забезпечувати
комплексним застосуванням традиційних
засобів фізичного виховання:-
фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту й туризму);
-
оздоровчі сили природи (повітря, сонце, вода); -
гігієнічні чинники (режим харчування, занять і відпочинку,гігієна одягу,
взуття, обладнання тощо).
Постійно.
3.
3. Забезпечувати рухову активність в процесі
проведення організаційних форм фізичного виховання, а саме:
-
занять з фізичної культури;
-
фізкультурно-оздоровчих заходів (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки,
фізкультпаузи, гартувальні процедури );
- різних форм організації рухової активності у
повсякденні (заняття фізичними вправами
на прогулянках, фізкультурні свята та розваги, дитячий туризм, рухливі ігри,
самостійна рухова діяльність, дні (тижні) здоров’я, індивідуальна робота з
фізичного виховання ).
Постійно.
4. Використовувати заняття, як цілеспрямовану та
унормовану форму організованої навчально-пізнавальної діяльності з фізичної
культури, закріплювати й удосконалювати рухові вміння та навички, розвивати
фізичні якості, давати дітям спеціальні знання та прищеплювати потребу в
повсякденних заняттях фізичною культурою, оптимізувати рухову діяльність.
Систематично.
5.
5. Проводити фізкультурні заняття з дотриманням
обов’язкових санітарно-гігієнічних умов та практикувати різні типи занять:
-
- мішані (подається новий руховий матеріал та
закріплюються раніше набуті уміння і навички, співвідношення знайомого і нового
матеріалу складає 3:2 або 4:1 ); - заняття на закріплення й удосконалення рухових вмінь і навичок або
тренувальні (будуються на більш або менш знайомих вправах);
-
- контрольні (проводяться за потребою в кінці
місяця або кварталу, півріччя з метою перевірки рівня сформованості рухових
вмінь і навичок, спеціальних знань, розвитку фізичних якостей тощо); комплексні
або інтегровані, сюжетні , ігрові, домінантні.
Постійно.
6.
6. Розвивати у дітей дошкільного віку фізичні
якості (швидкість, спритність, витривалість, силу, гнучкість) під час
формування рухових навичок. Формувати основні рухи: ходьбу, біг, стрибки,
кочення й кидання, повзання й лазіння, рівновагу відповідно віку дітей та
програмі розвитку дитини.
Систематично. |