19.04.2013 р. на базі ДНЗ (ясла-садок) «Золотий півник» Данилівської
сільської ради відбувся семінар - практикум для вихователів груп раннього віку ДНЗ
з теми: «Піскова терапія як ефективний
метод розвитку дітей раннього та дошкільного віку».
Учасниками семінару-практикуму
було переглянуто інтегроване заняття в групі раннього віку з пізнавального
(сенсорного), емоційно-ціннісного та художньо-естетичного розвитку «Веселі
пригоди квочки з курчатами» з використанням техніки «сендплей», яке підготувала
та провела вихователь Колеснікова В.В.
Під час обговорення практичний
психолог ДНЗ Гнатюк Н.М. розповіла про використання піску (техніки «сендплей»)
в організації життєдіяльності дітей раннього та дошкільного віку. Вихователь Гайдамаченко
Л.М. поділилася досвідом роботи з питання створення в дошкільному закладі
необхідних умов для організації ігор з піском, після чого присутні обмінялися
досвідом з питання: «Використання в роботі з дітьми різних видів ігор та
ігрових завдань (з піском)», а саме:
·
Ігор для розвитку тактильно-кінестетичної
чутливості і дрібної моторики та зниження психо-емоційного напруження;
·
Пізнавальних ігор (математичних,
граматичних, для ознайомлення з навколишнім світом);
·
Художньо-мовленнєвих ігор;
·
Ігор на розвиток комунікативних якостей;
·
Ігор на розвиток творчого потенціалу.
По
завершенню завідуюча ДНЗ Щербина А.М. показала на практиці як створювати схеми-моделювання
ігор-казок на піску. Методист з дошкільного виховання райметодкабінету Іліч О.Г.
підвела підсумки семінару-практикуму. Після чого усіма присутніми були прийнятті
методичні рекомендації:
1. Створювати відповідні умови
життєдіяльності дітей: ігри, предметна діяльність, в яких дитина може
вправлятись в розпізнаванні, оцінці та адекватній реакції на різні людські
емоції – радість, гнів, подив, смуток тощо.
Вихователі
ДНЗ, систематично
2. З
метою емоційно-ціннісного розвитку дітей раннього віку використовувати в
ході освітньо-виховного процесу:
·
реальні життєві ситуації,
·
художню літературу,
·
музику, відео та аудіо записи.
Вихователі
ДНЗ, систематично
3. Використовуючи в роботі з дошкільниками
піскову терапію, забезпечувати дотримання таких основних принципів:
·
підбирати завдання, які відповідають
можливостям дітей, формулювати інструкції до ігор в казковій формі, виключати
негативну оцінку їх дій, ідей, результатів, заохочувати фантазію і творчий
підхід;
·
«оживляти» абстрактні символи: букви,
цифри, геометричні фігури і т.д.
·
реально «проживати», програвати
різноманітні ситуації разом з героями казок.
Вихователі
ДНЗ, систематично
4. Для проведення піскової терапії
забезпечити наступне просторове середовище:
·
пісочниці (стаціонарні і переносні):
великі (140х100х8) для роботи з підгрупою, невеличкі (50х70х8) для
індивідуальної роботи або роботи в парах, колір пісочниць має бути барв дерев,
води та неба;
·
чистий просіяний пісок;
·
лійка з водою;
·
колекція мініатюрних фігурок-іграшок,
деталі конструкторів;
·
природній матеріал (камінці, мушлі,
шишки, тощо)
Вихователі
ДНЗ, упродовж навчального року |