МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ВІДДІЛУ ОСВІТИ ВАСИЛЬКІВСЬКОЇ РДА

Категорії розділу

Методична діяльність [53]

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична діяльність

Головна » 2012 » Листопад » 25 » Семінар-практикум для вихователів різновікових груп ДНЗ та НВК
13:58
Семінар-практикум для вихователів різновікових груп ДНЗ та НВК

22 листопада 2012  р. на базі ДНЗ (дитячого садка) Золотий ключик" Калинівської селищної ради відбувся семінар-практикум для вихователів різновікових груп ДНЗ та НВК з теми: «Заняття – як основна форма організації педагогічного процесу в різновіковій групі».

 

План проведення

семінару-практикуму:

І. Практична частина:

1. Перегляд інтегрованого заняття з пріоритетом логіко-математичного та художньо-естетичного розвитку „Мандрівка до чарівниці Осені” в молодшо-середній різновіковій групі.

Ступинець Л.І., Ктеринюк М.М., вихователі„Золотий ключик”

2. Обговорення заняття.

ІІ. Теоретична частина:

1.      Використання технік сендплей, малювання на склі в навчально-виховній роботі з дітьми дошкільного віку.

Н.І. Харченко, завідуюча ДНЗ „Золотий ключик”

2.      Організація та проведення занять в різновіковій групі.

А.М. Щербина, завідуюча ДНЗ „Золотий півник”

3.      Організація ефективної взаємодії вихователя та помічника вихователя в умовах різновіковій групи.

О.Г. Іліч, методист райметодкабінету

4.      Ознайомлення з переліком необхідного обладнання та навчально-методичного забезпечення для ефективного здійснення навчально-виховного процесу.

      О.Г. Іліч, методист райметодкабінету    

5.      Планування навчально-виховного процесу у різновікових групах.

В’юн Л.І., вихователь Барахтівського НВК „ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ”

ІІІ. Практична частина:

1.      Ділова гра:  „Плануємо разом”.

А.М. Щербина, завідуюча ДНЗ „Золотий півник”

                  О.Г. Іліч, методист райметодкабінету   

ІV. Підведення підсумків, прийняття методичних рекомендацій.

 

Р е к о м е н д а ц і ї

семінару-практикуму вихователів різновікових груп ДНЗ та НВК

„Заняття – як основна форма організації педагогічного процесу в різновіковій групі”  

                                                  22.11.2012 р.

   Зважаючи на те, організація освітньо-виховного процесу в різновіковій групі дошкільного навчального закладу досить складна: від вихователя вимагається висока професійна майстерність; знання і врахування вікових, психологічних особливостей росту та розвитку дітей, специфіки одночасної роботи з дітьми різного віку; вміння співвідносити програмові вимоги з індивідуальними особливостями вихованців; здатність розуміти і бачити кожну дитину та й усю групу в цілому, вихователям різновікових груп необхідно орієнтуватися на дотримання таких рекомендацій:

  1. Опрацювати навчально-методичний посібник Нечипорук Н.І., Томей О.П., Корж Т.М. «Особливості організації навчально-виховного процесу в різновікових групах дошкільних навчальних закладах», посібник Л. Русан, Г. Колосінської «Різновікова група в дитячому садку».
  2. Використовувати в практиці роботи нетрадиційні техніки образотворчої діяльності (сендплей, малювання на склі). 
  3. Використовувати в практиці роботи фронтальні, групові та індивідуальні форми організації педагогічного процесу.
  4. Під час фронтальних занять краще  розвязувати більш загальні навчальні завдання, дотримуючись певних вимог:

4.1  Забезпечувати додержання організаційних та педагогічних вимог до педагогічного процесу. Наприклад: під час образотворчої діяльністі.

4.2  Заняття з грамоти проводити лише окремо.

4.3  Чітко планувати, регламентувати кожний етап, визначати програмовий матеріал з погляду його сумісності.

4.4  Підготовити дидактичний матеріал для усіх вікових підгруп.

4.5  Підготовити самостійні завдання.

  1. Раціональнішою формою організації навчання в різновіковій групі  є заняття за одним розділом програми з диференціацією навчальних завдань для кожної вікової підгрупи - групові. Під час проведення групових форм організації педагогічного процесу:

5.1  Педагог має чітко визначити мету, структуру, доцільну організацію дітей, методику проведення занять для кожної підгрупи, підготувати необхідний добір дидактичного матеріалу.

5.2  Спільні завдання необхідно розвязувати в процесі фронтального вивчення, а ті, що стосуються дітей певного віку, - на заняттях з віковою підгрупою.

5.3  Взаємозвязок двох типів занять забезпечуються способами їх організації. Наприклад:

·       в першу половину заняття вихователь працює з однією підгрупою, потім підключає решту дітей і розвязує спільні для всіх завдання,

·       або заняття розпочинаються з усією групою, потім малята ідуть гратися, а старші продовжують займатися з педагогом,

·       або вихователь працює окремо з кожною підгрупою дітей. Допускається скорочення тривалості підгрупових занять порівняно з фронтальними. Скорочується кількість організаційних ситуацій, завдяки чому зростає змістова щільність заняття.

5.4  Організація навчання за віковими підгрупами може бути ефективною лише за умови участі в ньому помічника вихователя і чіткого розподілу обовязків між ними.

  1. Для ефективного здійснення навчально-виховного процесу необхідно використовувати обладнання та навчально-методичне забезпечення відповідно до Типового переліку.
  2. Планування навчально-виховного процесу у різновікових групах здійснювати відповідно до вимог.
Категорія: Методична діяльність | Переглядів: 6342 | Додав: RMK | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Форма входу

Пошук

Навчаємося вдома

Календар

«  Листопад 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Відділ освіти

Освітянські сайти

Ми у Facebook

Профосвіта вчителя

2019/2020 н.р

Корисні посилання

 pedpresa.com

Захист прав дітей

Національна гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія

Архів записів