23 квітня 2013 року на базі
ДНЗ (ясла-садок) «Чорнобривчик» Застугнянської сільської ради відбувся семінар
– практикум для музкерівників ДНЗ та НВК з теми: «Використання музичних ігор і
вправ дидактичного спрямування в процесі виховання дітей дошкільного віку».
Одним з важливих завдань
всебічного розвитку сучасної дитини є виховання музичної культури. Сприйняття
музики – складний процес, що вимагає від людини уваги, пам'яті, розвиненого
мислення, різноманітних знань. Тому необхідно навчити дітей розумітися в особливостях
музики як виду мистецтва, свідомо акцентувати їх увагу на засобах музичної
виразності (темп, динаміка і т. д.), розрізняти музичні твори по жанру,
характеру. У педагогічній практиці ДНЗ з цією метою застосовують
музично-дидактичні ігри, які, впливаючи на дитину комплексно, викликають у неї
зорову, слухову і рухову активність, тим самим, розширюючи музичне сприйняття в
цілому. Під час теоретичної частини семінару-практикуму музкерівник дошкільного
закладу «Чорнобривчик» Вахотіна С.В. розповіла
про використання музично-дидактичних ігор в процесі музичної діяльності.
Під час практичної частини присутні переглянули домінантне
музичне заняття в старшій групі «Музичний ярмарок» з використанням
музично-дидактичних, музично-ритмічних ігор та міні-концерт дітей молодшої та
середньої групи, які підготувала музкерівник Вахотіна С.В.
Керівник методоб’єднання О.В.Дмітрієнко, провела ділову
гру з теми: «Використання різних видів
музично-дидактичних ігор та вправ під час проведення занять», після чого відбулася виставка музично-дидактичних
ігор.
Учасники
семінару-практикуму переконалися, що основне завдання музично-дидактичних ігор
– формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі, допомагати їм
розібратись в співвідношенні звуків за висотою, розвивати в них чуття ритму,
тембровий і динамічний слух, прагнення до самостійних дій із застосуванням
знань, отриманих на музичних заняттях. Тому, при використанні музичних ігор і
вправ дидактичного спрямування в процесі виховання дітей дошкільного віку, необхідно дотримуватись таких рекомендацій:
1. Систематично планувати та проводити музично-дидактичні
ігри та вправи.
2.
Вести перспективне планування музично-дидактичних
ігор, яке допоможе музичному керівнику продумати системність розвитку сенсорних
здібностей дітей під час складання календарного плану музичних занять, а також
стає у пригоді під час проведення розваг.
3.
Використовувати різні види
музично-дидактичних ігор з наступними музично-розвивальними завданнями: на
розвиток звуковисотного слуху, розвиток динамічного слуху, формування
тембрового сприйняття, вдосконалення відчуття ритму.
4.
Використовувати музично-дидактичні
ігри в процесі співу, слухання музики, музично-ритмічних рухів.
5.
Використовувати музично-дидактичні
ігри прості і доступні, цікаві і привабливі, яскраво та естетично оформлені.
6.
Проводити музично-дидактичні ігри під
час музичних занять, на музичному занятті (частіше в другій його половині) як
окремий вид діяльності, під час вечорів розваг, ранків, самостійної діяльності
дітей.
7.
Розучувати ігри під керівництвом
музичного керівника.
8.
Якщо є потрібні технічні засоби і
наочні посібники, деякі музично-дидактичні ігри проводити у групі з
вихователем.
9.
Дидактичні ігри на музичних заняттях
проводити з першої молодшої групи із застосуванням наочності.
10.
В групах старшого дошкільного віку
під час проведення дидактичних ігор використовувати музичні іграшки і
інструменти, настільно-друковані ігри, а також технічні засоби навчання. |