22
листопада 2012 р. на базі ДНЗ (дитячого садка) „Золотий ключик" Калинівської селищної
ради відбувся семінар-практикум
для вихователів різновікових груп ДНЗ та НВК з теми: «Заняття – як основна форма
організації педагогічного процесу в різновіковій групі».
План проведення
семінару-практикуму:
І. Практична частина:
1.
Перегляд інтегрованого заняття з
пріоритетом логіко-математичного та художньо-естетичного розвитку „Мандрівка до
чарівниці Осені” в молодшо-середній різновіковій групі.
Ступинець Л.І., Ктеринюк М.М.,
вихователі„Золотий ключик”
2. Обговорення заняття.
ІІ. Теоретична частина:
1.
Використання технік сендплей,
малювання на склі в навчально-виховній роботі з дітьми дошкільного віку.
Н.І. Харченко, завідуюча ДНЗ „Золотий ключик”
2. Організація та проведення занять в різновіковій групі.
А.М. Щербина, завідуюча ДНЗ „Золотий півник”
3.
Організація ефективної взаємодії
вихователя та помічника вихователя в умовах різновіковій групи.
О.Г. Іліч, методист райметодкабінету
4.
Ознайомлення з переліком
необхідного обладнання та навчально-методичного забезпечення для ефективного
здійснення навчально-виховного процесу.
О.Г. Іліч, методист
райметодкабінету
5. Планування навчально-виховного процесу у різновікових групах.
В’юн Л.І.,
вихователь Барахтівського НВК „ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ”
ІІІ. Практична частина:
1.
Ділова гра: „Плануємо разом”.
А.М. Щербина, завідуюча ДНЗ „Золотий півник”
О.Г. Іліч,
методист райметодкабінету
ІV. Підведення підсумків, прийняття методичних
рекомендацій.
Р е к о м е н д а ц і ї
семінару-практикуму вихователів різновікових груп ДНЗ та НВК
„Заняття – як основна форма організації педагогічного процесу
в різновіковій групі”
22.11.2012
р.
Зважаючи на те, організація
освітньо-виховного процесу в різновіковій групі дошкільного навчального закладу
досить складна: від вихователя вимагається висока професійна майстерність;
знання і врахування вікових, психологічних особливостей росту та розвитку
дітей, специфіки одночасної роботи з дітьми різного віку; вміння співвідносити
програмові вимоги з індивідуальними особливостями вихованців; здатність
розуміти і бачити кожну дитину та й усю групу в цілому, вихователям
різновікових груп необхідно орієнтуватися на дотримання таких рекомендацій:
- Опрацювати
навчально-методичний посібник Нечипорук Н.І., Томей О.П., Корж Т.М.
«Особливості організації навчально-виховного процесу в різновікових групах
дошкільних навчальних закладах», посібник Л. Русан, Г. Колосінської
«Різновікова група в дитячому садку».
- Використовувати в практиці роботи
нетрадиційні техніки образотворчої діяльності
(сендплей, малювання на склі).
- Використовувати в практиці роботи фронтальні,
групові та індивідуальні форми організації педагогічного процесу.
- Під час фронтальних занять краще розвязувати більш загальні навчальні
завдання, дотримуючись певних вимог:
4.1
Забезпечувати
додержання організаційних та педагогічних вимог до педагогічного процесу.
Наприклад: під час образотворчої діяльністі.
4.2
Заняття
з грамоти проводити лише окремо.
4.3
Чітко
планувати, регламентувати кожний етап, визначати програмовий матеріал з погляду
його сумісності.
4.4
Підготовити
дидактичний матеріал для усіх вікових підгруп.
4.5
Підготовити
самостійні завдання.
- Раціональнішою формою організації
навчання в різновіковій групі є
заняття за одним розділом програми з диференціацією навчальних завдань для
кожної вікової підгрупи - групові. Під час проведення групових форм
організації педагогічного процесу:
5.1
Педагог
має чітко визначити мету, структуру, доцільну організацію дітей, методику
проведення занять для кожної підгрупи, підготувати необхідний добір
дидактичного матеріалу.
5.2
Спільні
завдання необхідно розвязувати в процесі фронтального вивчення, а ті, що
стосуються дітей певного віку, - на заняттях з віковою підгрупою.
5.3
Взаємозвязок
двох типів занять забезпечуються способами їх організації. Наприклад:
· в першу половину заняття вихователь
працює з однією підгрупою, потім підключає решту дітей і розвязує спільні для
всіх завдання,
· або заняття розпочинаються з усією
групою, потім малята ідуть гратися, а старші продовжують займатися з педагогом,
· або вихователь працює окремо з кожною
підгрупою дітей. Допускається скорочення тривалості підгрупових занять
порівняно з фронтальними. Скорочується кількість організаційних ситуацій,
завдяки чому зростає змістова щільність заняття.
5.4
Організація
навчання за віковими підгрупами може бути ефективною лише за умови участі в
ньому помічника вихователя і чіткого розподілу обовязків між ними.
- Для
ефективного здійснення навчально-виховного процесу необхідно використовувати
обладнання та навчально-методичне забезпечення відповідно до Типового
переліку.
- Планування
навчально-виховного процесу у різновікових групах здійснювати відповідно
до вимог.
|