Методичні
рекомендації щодо відзначення 95-ї річниці від
дня народження Василя Сухомлинського в
освітніх закладах району протягом вересня 2013 року Мудрі думки В. О. Сухомлинського про
вчителя:
Учитель
— перший і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він пробуджує в
дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти.
Праця
вчителя ні з чим не зрівнянна ... Ткач уже через годину бачить плоди своєї
праці; сталевар через декілька годин радіє вогненному потоку металу; орач,
сіятель, хлібороб через кілька місяців милуються колоссям і зерном, вирощеним у
полі... Учителю потрібно трудитися роки й роки, щоб побачити предмет своєї
творчості; буває, що проходять десятиріччя і ледве починає виділятися те, що
замислив; ніхто частіше від учителя не буває незадоволеним; ні в якій праці
помилки і невдачі не приводять до таких важких наслідків, як в учительській...
...
Учителю потрібно володіти величезним талантом любові до людини, безмежною
любов'ю до своєї праці і перш за все до дітей, щоб на довгі роки зберегти
бадьорість духу, ясність розуму, свіжість вражень, сприйнятливість почуттів —
без цих якостей праця педагога перетвориться в муку.
Якщо
в школах є насторожені, наїжачені, недовірливі і злі діти, то лише тому, що
вчителі не взнали їх, не знайшли підходу до них, не зуміли стати їх товаришами.
Виховання без дружби з дитиною, без духовної спільності з нею можна порівняти з
блуканнями в сутінках.
На виконання постанови Верховної
Ради України від 05.07.2013 № 423-VІІ «Про відзначення 95-ї річниці від дня
народження Василя Сухомлинського», доручення департаменту освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
від 22.07.2013 №12-01-07-1959 «До постанови ВРУ від 05.07.2013 № 423-VІІ «Про
відзначення 95-ї річниці від дня народження Василя Сухомлинського», наказу по відділу
освіти Васильківської РДА від
09.08.2013 № 228 «Про відзначення в
школах району 95-ої річниці від дня народження Василя Сухомлинського» провести
у вересні 2013 року у навчальних закладах району заходи з питання творчої реалізації
педагогічних ідей В.О. Сухомлинського в практиці модернізації
навчально-виховного процесу в сучасній школі та підготовки до 95-річчя від дня
народження видатного педагога-гуманіста.
Необхідно звернути увагу на питання пропаганди і поширення досвіду творчої
трансформації його педагогічних ідей в практику сучасної школи.
Доцільними будуть заходи, які можна організувати та
провести на шкільному рівні:
· створити на шкільних
сайтах сторінку «До 95-ої річниці від дня народження Василя Сухомлинського»;
· п’ятихвилинки на уроках в
1-11 класах;
· класні години;
· загальні батьківські
збори;
· семінари – практикуми
класних керівників;
· учнівські та педагогічні
науково-практичні конференції;
· свято казок для 1-4
класів;
· фотовиставка робіт учнів
«У злагоді з природою»;
· конкурс малюнків учнів «Світ
очима дітей» 1-8 класів;
· тематичні виставки;
· бібліотечні уроки;
· творчі звіти педагогічних
колективів методичних підрозділів;
· творчі зустрічі із сучасниками видатного
педагога, лауреатами обласної і районних (міських) премій імені В.О. Сухомлинського;
·
методичні
фестивалі;
·
аукціони ідей і
творчих знахідок;
·
панорами
педагогічної майстерності;
·
усні журнали;
·
майстер-класи;
·
педагогічні
читання;
·
виставки-ярмарки,
виставки-презентації.
Їх
проблематика може бути орієнтовно такою:
·
«Ідеї В.О. Сухомлинського
в практиці сучасної школи»;
·
«Плекаймо творчу
особистість»;
·
«Виховуємо
громадянина-патріота»;
·
«В.О.
Сухомлинський: діалог з сучасністю».
Орієнтовною
тематикою проблемних семінарів, читань, круглих столів, диспутів тощо можуть
бути наступні теми:
·
«В.О.
Сухомлинський – видатний педагог ХХ століття»;
· «Педагогічні ідеї В.О. Сухомлинського в
практиці модернізації сучасної школи»;
· «В.О. Сухомлинський — видатний
український педагог новатор»;
· «В. О. Сухомлинський — прекрасний педагог. Добротворець. Життєвий і
творчий шлях педагога»;
· «Ідеї В. О.
Сухомлинського і їх здійснення»;
· «В. О. Сухомлинський — майстер унікального експерименту»;
· «В. О. Сухомлинський про розумове виховання»;
· «В.О.
Сухомлинський і проблеми виховання особистості»;
· «Актуальні проблеми розумового виховання
школярів у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського»;
· «Проблеми розвитку пізнавальної активності
школярів у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського»;
· «В.О. Сухомлинський про основні вимоги
до уроку»;
· «Проблеми трудового виховання в теорії і
практиці роботи В.О. Сухомлинського»;
· «В.О. Сухомлинський про співдружність школи і
сім’ї у вихованні підростаючого
покоління»;
· «В.О. Сухомлинський про особистість
учителя»;
· «Проблеми формування і розвитку педагогічного
колективу в спадщині В.О. Сухомлинського»;
· «В.О. Сухомлинський і проблеми удосконалення
стилю і методів управління школою в умовах демократизації».
Після проведення в освітніх закладах заходів щодо
відзначення 95-ї річниці від дня народження Василя Сухомлинського педагогічні
колективи узагальнюють матеріали та презентують зібрані надбання на
педагогічних читаннях освітян району «Василь Сухомлинський у діалозі з
сучасністю: розвиток творчої особистості», які відбудуться 26 вересня 2013 року на базі Калинівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1.
Список рекомендованої літератури:
1. Кузьмінський А. І. Педагогіка: Підручник / . Кузьмінський А. І.,
Омеляненко В. Л. – К.: Знання-Прес, 2003. – 418 с.
2. Великий тлумачний словник сучасної української мови [уклад. і гол. ред.
В.Т. Бусел]. – К.: Ірпінь: ВТФ Перун, 2001. – 1440 с.
3. Сухомлинський В. О. Вибрані твори: У 5 т. / В. О Сухомлинський. – К:
Рад. школа, 1977. –Т. 5. – 639 с.
4. Сухомлинский В. А. Сказки школьї под голубьім небом (Советьі
воспитателям) /
В. А. Сухомлинский // ЦДАВО України. – Ф.5097. – Оп. 1. – Спр. 664. – 5
арк.
6. Сухомлинський В. О. Вибрані твори / В. О. Сухомлинський. – У 5 т. – К:
Рад. школа, 1977. –Т.3. – 670 с.
7. Спогади про Сухомлинського [упоряд. С.П. Заволока]. – К.: Рад. пік.,
1990. – 223 с.
8. Сухомлинський В. О. Вогнегривий коник: Казки. Притчі. Оповідання / В. О.
Сухомлинський [упоряд. і передм. О. В. Сухомлинської]. – 2-ге вид., стер. – К.:
Вікар, 2008. – 200 с.
Список корисних Інтернет-джерел:
http://ru.wikipedia.org/wiki/
http://uk.wikipedia.org/wiki/
http://mdu.edu.ua/
http://pidruchniki.ws/13281022/pedagogika/suhomlinskiy_vidatniy_ukrayinskiy_pedagog_novator
http://ditky.in.ua/kazky-suhomlynskogo.html
http://www.ukrlit.vn.ua/biography/suhomlinsky.html
http://www.ukrcenter.com
http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Npd/2009_4/Omelchuk.pdf
http://uk.wikiquote.org/wiki http://koippo.kr.ua/
|