Актуальним питанням сьогодення є розвиток інклюзивної освіти. Перед навчальними закладами постає проблема створення відповідних умов для інтеграції учнів з особливими потребами в освітній простір.
З метою розширення мережі інклюзивних навчальних закладів та надання якісних послуг інклюзивної освіти 16 травня 2017 року на базі Путрівського НВК відбувся семінар-практикум для керівників, заступників керівників навчальних закладів та асистентів вчителів (вихователів) інклюзивних класів (дошкільних груп) з теми: «Інклюзивна освіта: від основ до практики» спільно з громадською організацією «ДЦП Хелп» та «Сила духу» за підтримки Страхової Компанії «КНЯЖА Лайф Vienna Insurance Group».
В роботі семінару брали участь:
Васютін Руслан Миколайович, доктор психологічних наук, директор громадської організації «ДЦП. Хелп»,
Андрикевич Ірина Валеріївна, завідуюча районним методичним кабінетом.
Онищук Віталій Євгенійович, сільський голова села Путрівка,
Битько Леся Сергіївна, директор Путрівського навчально-виховного комплексу «гімназія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад»,
Любченко Юлія Василівна, завідуюча Васильківською районною ПМПК
Листопад Марина Володимирівна, завідуюча Васильківською міською ПМПК,
Дайнека О., батько учениць Путрівського НВК,
Колесова Інна Анатоліївна, практичний психолог Путрівського навчально-виховного комплексу «гімназія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад».
План роботи передбачав:
- організацію фото-виставки за проектом «Сила духу»;
- презентацію мультфільму «Мотузки»;
- презентацію учнівського проекту «Наочно про інклюзію»;
- інклюзивні майстер-класи для дітей;
- презентацію спеціалізованої літератури для участників семінару;
- роботу окремої секції для фахівців-педагогів, керівників навчальних закладів міста Василькова та Васильківського району.
В рамках семінару були висвітлені питання:
- значення та цінність інклюзивної освіти в сучасній школі,
- організація інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах,
- організація інклюзивного навчання в дошкільних навчальних закладах,
- про взаємну користь спілкування дітей з особливими освітніми потребами та звичайними дітьми,
- інклюзивна толерантність учнів в умовах навчально-виховного процесу.
За результатами засідання було прийнято методичні рекомендації.
- Проводити комплексне обстеження дітей навчальних закладів з метою своєчасного виявлення дітей із порушеннями психофізичного розвитку.
Вчителі-логопеди логопедичних пунктів,
практичні психологи навчальних закладів
- Забезпечити психолого-педагогічний супровід загальноосвітніх навчальних закладів із впровадження інклюзивного навчання.
Вчителі-логопеди логопедичних пунктів,
практичні психологи навчальних закладів
3. Здійснювати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед учасників навчально-виховного процесу з питань впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.
Вчителі початкових класів, вчителі-логопеди логопедичних пунктів, практичні психологи навчальних закладів
4. Підвищувати рівень компетентності педагогів, які працюють із дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчального середовища.
Адміністрації навчальних закладів із впровадження інклюзивного навчання
5. Продовжити практику проведення науково-практичних та методичних заходів із питань впровадження інклюзивного навчання
Адміністрації навчальних закладів із впровадження інклюзивного навчання |