Метою екскурсії було закріплення знань учнів про біоценози, ознайомлення з біоценозом ставка, його видовим складом, пристосованістю організмів до водного середовища існування.
В ході екскурсії було проведено спостереження неподалік водойми для огляду спокійної водяної поверхні. На спокійній воді ставка можна побачити водомірок, що бігають по воді, ставковиків і котушок, які піднялись для дихання. Неглибокі місця водойм, що прогріваються сонцем, аж кишать безхребетними, тут можна спостерігати деяких земноводних та комах.
Зупинкою біля водойми діти розпочали безпосереднє ознайомлення з мешканцями ставу. Вчитель продемонстрував спосіб дихання ставкових молюсків.
За допомогою сачка дістали личинку бабки, яка мешкає на дні ставка, розпізнали її за допомогою визначника безхребетних і порівняли з дорослою особиною. Знайшли водомірку, жука плавунця і також ідентифікували за допомогою визначника.
Далі всі учасники екскурсії розійшлися виконувати групові завдання по дослідженню видової різноманітності рослинного світу водойми.
Після виконання завдань учні зібралися для обговорення результатів досліджень.
Дані, зібрані учнями, можна використати на уроці з певної теми. На цій екскурсії учні, крім основної мети знайомляться з різноманітністю рослинного та тваринного світу водойми, набувають деяких навичок визначати характерні риси водних рослин. |